Сериозните ни опити започнаха през 2012 година. Сериозните ни успехи започнаха една година по-късно, след фрапантен сън, случил се на 24 януари 2013г. по време на който ни се явиха схеми на наши разработки... Нещо да сте чували за "Таблицата на Менделеев"? - също според легендата явила се насън на големия руски учен. Нас не ни учудва това явление, защото то има своето научно обяснение, факт е, че върши работа!
Показваме ви по-важните и интересни конструкции, които сглобихме по Пътя на нашата "борба", включително и неработещите такива, за да не губят нашите изобретателНи последователи време и материали да творят обречени на неуспех апарати. Естествено, ние почерпихме богат опит от нашите несполуки, но както се казва в поговорката - Това е най-трудният Път! - Пътят на Опита! - той е най-дълъг, но и най-поучителен.
Нека нашите следовници продължат усъвършенстването на магнитните апарати на една вече сериозна основа, която поставихме ние. Нека техният Път е по-лек!
Първата наша разработка бе реплика на конструкцията "Перендев", която ни "отвори очите" и ни даде да разберем, че Магнитът няма да се предаде тъй лесно.
Тази конструкция направена от Майк Бради НЕ РАБОТИ! - поне по начина по който е представена от него и неговият промоутър Алън Стърлинг.
фиг.1. Схема "Перендев"
фиг.2. Вариантът е с отваряне на статорните "челюсти" с магнити, като при тяхното приближаване до ротора, същият трябва да започне да се върти.
Но не би! Трябва да бъде ускорен, и като се остави, постепенно губи обороти и спира.
фиг.3. Майк Бради (вдясно), Алън Стърлинг (вляво) и магнитният двигател "Перендев" - хлапето не се знае чие е?!
фиг.4. Вариант на "Перендев" с "нахлузване" на статора върху ротора. Пак отказва да се върти, и естествено спира.
И понеже ние бяхме заблудени от един измамен клип с показано (уж) само-развъртане и въртене на този двигател - всъщност не беше показано панорамно, "чисто", самоподдържащо се въртене - решихме и сглобихме следната конструкция.
фиг. 5. Съставните части
фиг.6. Нашата реплика на "Перендев" - поглед отстрани - статорът е вдясно, преди да бъде "нахлузен" (надянат) върху ротора вляво.
фиг.7. Статор и ротор в "работно" положение. Уви! След развъртане на ротора, същият след свой характерен грохот спира да се върти.
Извод: Независимо от броят им, и как ще се подреждат магнитите в статорните и роторните плоскости, същите тези магнити винаги попадат в равновесно положение едни спрямо други и... Толкоз!
На подобен принцип е изработена реплика на "Перендев" в Аржентина - т.нар. "Ториан III", която обаче има добавено електрозахранване, и... уж самоподдържа въртенето си, но нашето мнение е, че липсва такова и клиповете са фейк.
Последва наше сериозно изучаване на всичко показано и намерено в Мрежата, и ... след денонощни и многомесечни осмисляния и чертежи, изведнъж - по време на сън!!! - ни споходи тази идея:
фиг. 8. Наша собствена схема, развита впоследствие в конструкцията "Терминатор".
фиг.9. Верижен вариант на "Терминатора" - само на тази фигура е правилният вариант - САМО С ЕДНА верига обхождаща и четирите зъбни колела - виж схемата по-долу.
фиг.10. Следва неправилен начин за поставяне на веригите. Така роторите се движат всички в една посока и конструкцията НЕ РАБОТИ!
фиг.11.
Проблемът с този верижен вариант беше, че така и не успяхме да накараме веригата да не се измъква и да не зацепва... но, какво друго можехме да направим, когато цяла една държава се сриваше, а ние търсехме из селските дворове на тази държава, поне един свестен струг, на който да се изработят важни детайли.
Особено важно - с поставени три вериги, всички дискове ще се въртят в една посока. Това е неправилно! - централният диск (ротор) трябва да се върти в противоположна посока на планетните дискове (ротори).
Правилното поставяне на верижната предавка е, както е показано на следващата схема:
Правилното поставяне на верижната предавка е, както е показано на следващата схема:
Както се вижда, веригата е само една и обхожда последователно всички зъбни колела.
Избягването на проблемите с верижният ангренаж се преодоляват чрез ангренаж от Зъбни колела.
Излишно е да се "заигравате" с верижен ангренаж, защото той става особено проблемен ако разстоянието между роторните оси се увеличи, а също и ако веригите и верижните колела са в легнало положение - както на фигури 10 и 11.
Вижте подробности на съответната страница.
Междувременно, покрай "битката с Терминатора", сякаш бяхме открили "Рогът на изобилието"... и като започнаха да ни спохождат идеи и схеми за конструкции с магнити... ама всякакви!!! ... и се видяхме в чудо от това изобилие!!!
Хубавото е, че още се "лее този Рог"!!! - на добро е!
От следващите фигури е видно многообразието от варианти и модификации които успяхме да сглобим и изпробваме. Някои от моделите са неработещи, но повечето имат много сериозна заявка за развитие и последващо усъвършенстване.
Някои от тези модели, всъщност дадоха идеите за развитието на другите две наши конструкции - "Terra"и "Tornado".
Следващите названия са "работни" и нямат пряко отношение към обявените такива.
фиг.12. Мини-бекс - вариант "мотовилка"
Това беше първата от нашите конструкции, която показа завидни възможности - най-вече като скорост на въртене на ротора. Всъщност идеята за тази конструкция произтича от специфичната "стрелка" на конструкцията "V-gate" - в случая тази "стрелка ние разделихме на две последователно разположени нейни "рамена" - налично е едно спускане на едното рамо и изкачване на другото рамо. Другата отлика от "стрелката" на "V-gate" е, че в нашата разработка едното рамо е с насочен навън единия полюс, а другото рамо - с насочен навън противоположния полюс.
Третата важна отлика е начина по който осцилира актюаторния магнит отстрани.
Тази разработка намери своето развитие в модела "Торнадо", но вече със съвсем нова концепция на разположение на двигателните и актюаторни магнити.
Вариантът на следната снимка НЕ РАБОТИ!
Причината е, че ексцентрикът ПЛАВНО променя позицията при ОСЦИЛИРАНЕ на актюаторния магнит.
фиг. 13. Мини-бекс - вариант "гърбичен""
В този вариант "има хляб". Той позволява скокообразна промяна в положението на актюаторния магнит, оттук и преодоляване на т.нар. "мъртва точка" в зоната на промяна на полюсите на двете магнитни "рамена".
фиг.14. Бекс - вариант "диск с мотовилка" - отново имаме ексцентритет с Плавна осцилация - не работи.
фиг. 15. Бекс - вариант "барабан с мотовилка" - ексцентритет с плавна осцилация - не работи!
фиг.16. Бекс - вариант "дубле" - тези два "кръга" с магнити, дават много далечна асоциация с разработките на М. Йълдъз, но само на вид. Идеята беше да се внедрят между двата "кръга" два срещуположни актюаторни магнити, но последващи други наши разработки ни подсказаха други решения и тази конструкция беше изоставена.
фиг.17. Дино-бекс - друг вариант "гърбица" - тип наклонен "диск", който да отклонява двупосочно актюаторните магнити.
Големият проблем на тази конструкция беше голямото и несъответстващо тегло на актюаторните магнити, с които разполагахме в тогавашния момент, и съответното само-разбиване на конструкцията поради двупосочното "безумно" лашкане на акт. магнити.
Схемата за поставяне на магнитите на варианта "Дино-бекс" е тази:
Последваха множество други варианти и модификации, всичките под знаменател "изчистване" и "премахване" на излишното, утилизиране на конструкциите с цел опростяване и усъвършенстване, и в последна сметка достигане до работни конструкции и образци, годни за стандартизиране и мултиплициране.
Същите са разделени в три големи групи, съответно: "Terra", "Tornado"и "Terminator".
Подробности за тях - на съответните страници.
Интересно ако се добави маховик какво ще се получи?! Успех
ОтговорИзтриване